Питането ми е за ускорението. Не зная дали само моята кола е така, но ми се струва много тромава в ниските обороти. Като мине 2500-2700 оборота е огън, но в ниските.....Та въпросът ми е: Има ли как да увелича въртящият момент в ниските обороти?????, и да направя колата по-пъргава и да ускорява по-бързо????? Четох, общо взето всичко за шайби и чипове и т.н...... Дайте акъл. Благодаря предварително на всички.
Известие
Collapse
No announcement yet.
По-висок въртящ момент в ниските обороти
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Първоначално публикувано от aleck Покажи съобщениеПитането ми е за ускорението. Не зная дали само моята кола е така, но ми се струва много тромава в ниските обороти. Като мине 2500-2700 оборота е огън, но в ниските.....: Brickwall:: Вик:Та въпросът ми е: Има ли как да увелича въртящият момент в ниските обороти?????, и да направя колата по-пъргава и да ускорява по-бързо????? Четох, общо взето всичко за шайби и чипове и т.н...... Дайте акъл.: Помощ: Благодаря предварително на всички.: Big_bow_down:Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
Lancia Ypsilon '02
-
шайби чипове, 16в туинспарка винаги ще е умрял до 3000 оборота...156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison
OEM & Ventura Garage
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW
Comment
-
От празен ход до 2500 има 1500 - 1800 обм.......после има харен диапазон от още почти 4к обм, където колата да е "огън"......
Е какъв е проблема.......тва е тон и триста, двулитровка, маса други коли вървят по същия начин в ниските, просто нямат тоя ряз от 3к обм нататък, и затва се мисли че видите ли до там ТС-а е мноо зле.......пък и какъв е проблема че от 3к нататък идва "огъня"......то и на качествено турбо там му иде силицата и никой не мрънка че до там не е както след......
Ся знам че не секи иска да си ръчка постоянно колата в 4-5-6к обм, но пък хем до 3 да е пушка, хем да не гори много и да не я мъчим - тва няма как да стане......
Същото е и при шестака, да не си мисли някой че до 2-3к обм има разлика с ТС...."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеСъщото е и при шестака, да не си мисли някой че до 2-3к обм има разлика с ТС....
Вярно е и че 2.5 е по-тежка но и скоростната кутия е по-различна.
...
Comment
-
Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщениешайби чипове, 16в туинспарка винаги ще е умрял до 3000 оборота...
.........
Колега Алек, има осезаема разлика преди и след чип във вървенето до 3000 об./мин. Избери си кой да ти смени софтуера и действай. И аз и още хора с 1.8 тс са се уверили в това.
Има изписани сигурно 100 теми в тази връзка и всеки сам си прави изводите.
Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщениеAko иска колегата въртящ момент в ниските - или турбо бензин, или дизел. Иначе обикновените бензинки (Алфите) до около 3500 са си спънати
_____________________________________________
най-добре заключете тази тема преди да се изроди в поредния безсмислен спор. Колегата иска съвет, а не да слуша глупости...вземи си дизел и т.н.Last edited by KirilSol; d.m.y г., 17:15.Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
Lancia Ypsilon '02
Comment
-
откъде ще доиде тая тяга на турбо бензина в ниските не ми е ясно хахаха ..
Иначе ако искаш разлика в ниски всичко е ясно .. сваляш маховика с 2 кила .. лека шайба .. ремап хубаво гориво и си ти човека ... може и някой филтър да сложиш ..
Ако искаш високи там вече .. трудна работааама с прави тръби на Ф55-60 пак би осетил разлика колектор
Валове и т.н. са и без тва гледам всяка 2ра алфа валосана
Last edited by tqnbtb; d.m.y г., 18:52.alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
Fiat punto GT in progress ~200hp
Comment
-
Първоначално публикувано от tqnbtb Покажи съобщениеоткъде ще доиде тая тяга на турбо бензина в ниските не ми е ясно хахаха ..
---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:30 ----------
Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщение..............
а ти как не спря да пишеш глупости във всяка тема...всичко разбираш и всичко знаеш..............
.
Какво прави всъщност тунинг-чипа?
1. При атмосферните мотори промяната се състои главно в промяна на аванса и слабо увеличение на впъсканото гориво (сместа е малко по-богата в определен диапазон на оборотите). По този начин се изразходват някои резерви на двигателя.
2. При турбомоторите се постига по-дълъг импулс на впръскване (увеличава се времето на впръскване) и се вдига налягането на което работи турбото (което пък значи повече постъпващ в мотора въздух), както и други по-малки промени.
Ефективност, приложение, проблеми:
1. При атмосфернитe двигатели няма особена промяна, тя е обикновено в границите 7-9%
2. При турбомашините повишаването е по-сериозно, то е обикновено между 15-30%. Не трябва да се прекалява с повишаването на мощността, защото са възможни повреди по двигателите.
По принцип прилагането на чиптунинг се препорачва само за технически изправни и неизносени мотори. Тунинговането натоварва топлинно и механично двигателя(изразходват се резервите му) и ако той не е в добро техническо състояние е възможно да се проявят дефекти. Препоръчва се още след тунинговане да се ползват само качествени горива. Ако автомобила се кара при нормални условия без претоварване разхода обикновено пада, а ако се кара на предела леко се повишава спрямо разхода преди чипосването му.
При атмосферни двигатели трябва да се внимава с какво гориво се кара. По принцип след чипосване трябва да се кара с високо октанов бензин, който е по устойчив на детонаций. Ако чипът изисква високооктанов бензин, а се кара с нискооктанов може да има много детонации (запалвания на горивото не когато трябва) и може да се повредят буталата. Важно е след тунинговане поне 2 седмици параметрите на двигателя да се следят постоянно, за да се избегнат подобни проблеми. При някои чипове е премахнато ограничението по максимални обороти и ако така се кара продължително настъпват повреди.
По-опасно е при турбо машините. При повечето компресори има един клапан (Байпасклапан), който се отвара при определно налягане. При отваряне на клапана изгорелите газове минават по друг път, без да задвижват перката на турбото (заобикаля се турбото). Това се прави поради факта, че колкото по-високи са оборотите толкова по-голямо налягане се създава от турбото и се стига до там че турбото се чупи. Всеки турбо компресор има оределен максимум налягане при което може да работи без да се повреди. Тези граници не трябва да се минават. Трябва също всички клапани и механизми при туробо да са изправни защото те са направени да предпазват турбото от повреди. Ако не са в ред може да дефектира.
Понякога след смяна на чипа колата не пали. Това може да се дължи на няколко причини. Често когато се преработва оригиналният файл чексумата(прави се сумиране в таблиците и е добавена още една колона в която се записва сумата от битовете в реда, при проверка се сравнява и ако има разлика се изработва сигнал за грешка) е друга и не е като оригиналната. Това често се случва, ако чипа се прави от непрофесионалист. При някои коли се прави проверка на чексумата и ако не е като оригиналната колата не пали...един вид защита против промени по електрониката на автомобила. Това обаче е много рядко.
Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
156 1.8TS 16V (01.2001)
147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
0879369082
Comment
-
Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщениене е баш тъй...справка питай си колегата ОЕМ който е чипосвал и твоята кола гледам....ама не ми се спори.
.........
Колега Алек, има осезаема разлика преди и след чип във вървенето до 3000 об./мин. Избери си кой да ти смени софтуера и действай. И аз и още хора с 1.8 тс са се уверили в това.
Има изписани сигурно 100 теми в тази връзка и всеки сам си прави изводите.
а ти как не спря да пишеш глупости във всяка тема...всичко разбираш и всичко знаеш
_____________________________________________
най-добре заключете тази тема преди да се изроди в поредния безсмислен спор. Колегата иска съвет, а не да слуша глупости...вземи си дизел и т.н.156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison
OEM & Ventura Garage
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW
Comment
-
Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщениеНяма какво да го питам ОЕМ-а, имал съм Туинспарк и аз, с чипс, без чипс, все си беше мъртвец докато не захапе някакви обороти....
Колкото до това ти изказване до 3000об си е мъртвец, може и да си прав, но при дизела само там е жива колата, там където бензина тръгва, нафтата спира да върви.
Така че пишете по темата, а не некви спорове между бензин и дизел. Всеки сам си преценя какъв мотор да си вземе, едни обичат бензина, други нафтата.Alfa Romeo 156 2.0TS 16V 155 h.p. (ECU Remapped by OEM, TI 17" rims, Eibach Pro-Kit Springs, Polyurethaned, Denso Iridium) Landi LPGisigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от Versace Покажи съобщениеМи каква да е? Много бензинови мотори са си така.Ама аз съм с чип, ся за разлики не говоря щото може би са минимални от с и без него, но си върви нормално в ниските.
Колкото до това ти изказване до 3000об си е мъртвец, може и да си прав, но при дизела само там е жива колата, там където бензина тръгва, нафтата спира да върви.
Така че пишете по темата, а не некви спорове между бензин и дизел. Всеки сам си преценя какъв мотор да си вземе, едни обичат бензина, други нафтата.
И ако погледнете една дино графика на някой ТС, ще видите как до 2800 оборота чертата на върящия е почти права-точно като на мъртвец...Last edited by Satanism; d.m.y г., 18:06.156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison
OEM & Ventura Garage
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW
Comment
-
Първоначално публикувано от Versace Покажи съобщениеМи каква да е? Много бензинови мотори са си така.Ама аз съм с чип, ся за разлики не говоря щото може би са минимални от с и без него, но си върви нормално в ниските.
Колкото до това ти изказване до 3000об си е мъртвец, може и да си прав, но при дизела само там е жива колата, там където бензина тръгва, нафтата спира да върви.
Така че пишете по темата, а не некви спорове между бензин и дизел. Всеки сам си преценя какъв мотор да си вземе, едни обичат бензина, други нафтата.
Колкото до дизела - много бъркаш - JTD 16V - ами върви навсякъде с изключение до 1800
Колкото до темата - пишем конкретни неща, а колегата сам си преценяваAlfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
156 1.8TS 16V (01.2001)
147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
0879369082
Comment
-
Първоначално публикувано от NightRider...
Вярно вече много се разви дизеловият мотор. И може би е по-практичния, защото на кого му е нужно да кара в обороти над 4000, докато кефа при дизела се постига в ниските, тогава и е безшумно, и големият въртящ момент прави усещането максимално( именно той създава илюзията, че дизела върви повече).
Но от друга страна, аз мисля че бензина ще си остане най-силният мотор.
Извинявам се за офтопикът, но исках да обясня изцяло!
Така че към колегата конктетно който пусна темата, такива са моторите искат оборот, това е бензин, не дизел, който тръгва от 2000 и спира на 4000, сигурно хората с дизела искат пък тяхните да продължат във високите и така. А и колата не е лека тон и триста си е.
Преди време имах пежо 309 1,9 117к.с. вървеше, оса направо. Беше 8 клапана, чукнеш и цепи, ама след 120-140км/ч му идваше вече тегаво.Last edited by tonov; d.m.y г., 20:12.Alfa Romeo 156 2.0TS 16V 155 h.p. (ECU Remapped by OEM, TI 17" rims, Eibach Pro-Kit Springs, Polyurethaned, Denso Iridium) Landi LPGisigpic
Comment
-
За какво изобщо замеша дизелите след моя пост?
Темата беше що не върви туинспарка до 3000 оборота и какво може да се направи по въпроса.
Отговора по темата е, щото мотора така е конструиран и каквито и фокуси да му правиш, мотора си е такъв....аз не се чувствам достатъчно учЕн да обясня точно защо се получава така, че ТСа не върви в ниските, но от малкото знания, които имам знам, че тея неща, вариатор, валове, там градуси и т.н имат много общо.Та който си мисли, че с един чип или една шайба коренно ще промени това, което вече е свършен факт от завода-много се лъже...и така.И всеки, който се е возил на друга марка, с подобни характеристики на двигателя е разбрал, че масово другите коли подемат по-добре от ниските обороти, за сметка на високите....пък за дизелите, бензините и вървенето е съвсем друга тема...156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison
OEM & Ventura Garage
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW
Comment
Comment